Een visuele identiteit voor sParks Festival
Voor het nieuwe sParks festival in Ieper ontwikkelde Flint een volledig nieuwe visuele identiteit. De opdracht omvatte het logo-ontwerp, de key visual en de opmaak van verschillende dragers zoals baches, beachflags, flyers... Wij ontwierpen een fonkelend logo en optimistische visual, we zorgden ook voor een gids en de losse assets, zodat de organisator zelf aan de slag kon met extra opmaken.
De uitdaging
sParks is een nieuw, humanistisch festival – met muziek maar ook met talks en kernwaarden zoals optimisme en duurzaamheid. Nieuw wil ook zeggen dat er nog geen foto’s van vorige edities voor handen waren om nieuwe bezoekers mee te overtuigen. Wij kregen dus visueel carte blanche. De missie: in look & feel uitdragen wat het nieuwe festival is en waar het voor staat. Zonder daarbij prekerig of naïef over te komen.
Onze aanpak
We bouwden een opvallende en kleurrijke identiteit voor het festival. We ontwikkelden een ‘fonkelend’ logo met baseline (vrij en eigenzinnig), warm kleurenpalet en retro typografie. Ook in de key-visual stopten we een knipoog naar flower power. Hij werd met de hand getekend en opgebouwd uit geknipte vormen. De gele gloed zorgt voor een eye-catcher en voor een thematische link met de titel van het evenement.
Flint ontwierp ook de verschillende dragers in de visuele identiteit, zoals headers, baches, beachflags, flyers…
We maakten ook een gids op en bezorgden de organisator de losse assets uit de visual. Zo kunnen zijzelf aan de slag met extra opmaken of ontwerpen voor toekomstige edities!
Veel nieuwe brands of projecten beschikken vaak nog niet over beeldmateriaal om zichzelf voor te stellen. Dit is een mooi voorbeeld van hoe wij een nieuw project voorzien van een duurzame en veelzijdige stijl.
Client: sParks Festival
AD: Flint
Opdracht: Logo, visuele identiteit, visual, brand assets en opmaak van diverse media